Cum afecteaza culorile vanzarile?

Web - Studio

Culorile evocă emoții diferite de la oameni diferiți și pot juca un rol decisiv în experiența clientului, fie că declanșează actul de cumpărare, fie că îmbunătățesc experiența pe site-ul web al unei mărci. Psihologia culorilor în publicitate joacă astăzi un rol cheie în activitățile de marketing și de branding, însă subiectul este foarte vast și există încă unele concepții greșite. Cum pot brandurile să folosească culoarea în marketing pentru a influența comportamentul de cumpărare și pentru a maximiza ratele de conversie și vânzările?

Pe internet, ca și în viața de zi cu zi, culorile au un impact major asupra comportamentului și sentimentelor noastre. Acestea declanșează reacții emoționale, ceea ce înseamnă că vă pot influența în momentul efectuării unei achiziții. De asemenea, acestea vă pot modela experiența și sentimentele pe site-ul web al unei mărci, în fața conținutului de marketing sau în magazin.

Culoare în marketing

Culoarea în marketing are un puternic efect psihologic. Prin urmare, atunci când vine vorba de marketing și de branding, companiile trebuie să aleagă cu atenție culorile potrivite pentru logo-urile, site-urile web, elementele vizuale și mesajele de marketing. Astfel, nu numai că își fac conținutul mai atractiv și mai vizibil, dar pot influența și deciziile clienților lor. Combinația de culori în publicitate ne ghidează privirea și influențează modul în care percepem și interpretăm ceea ce vedem. Prin urmare, efectul culorii site-ului web asupra vânzărilor este indiscutabil. Acestea pot afecta și recunoașterea mărcii - care poate crește cu până la 80% - precum și experiența clienților și, prin urmare, ratele de conversie.

Cu toții suntem influențați de culori, dar nu în același mod. Psihologia percepției culorilor în publicitate ne permite să ne facem o imagine destul de reprezentativă a principalelor asocieri. Culorile ar trebui să fie prezente în toate tipurile de materiale de marketing și canalele publicitare pentru a genera trafic și click-uri: pe site-urile și paginile web ale campaniei, desigur, dar și pe ambalaje, pe materialele din magazine sau în postările și bannerele din social media. Cum culorile afectează vânzările? Simplu. Acestea fac conținutul mai atractiv și pot convinge un client să facă click pe ”adăugați în coș”, ”rezervați” sau ”abonați-vă acum”.

Acum că a devenit clar care este efectul culorii asupra vânzărilor, nu a rămas decât să vă lăsați pradă unei echipe ideale de pictori, și anume cea de la WebStudio, care la sigur cunoaște ce culori din paletă să utilizeze pentru a valorifica la maxim afacerea dumneavoastră.